اولویت بندی در انتخاب رشته چرا باید براساس علاقه باشد و چگونه باید در انتخاب رشته اولویت بندی کنیم؟در این مطلب به توضیح مقوله اولویت بندی انتخاب رشته بر اساس علاقه و اهمیت آن می پردازیم.

اهمیت اولویت بندی انتخاب رشته براساس علاقه

اهمیت اولویت بندی انتخاب رشته بر اساس علاقه

قانون اولویت بندی در انتخاب رشته این است:

براساس علاقه، کیفیت رشته و گرایش و دانشگاه باید انتخاب رشته کنکور را انجام دهیم.

چرا باید اولویت بندی انتخاب رشته براساس علاقه باشد؟

اعلام قبولی سازمان سنجش براساس انتخاب رشته کنکوری که شما در آن شرکت کرده اید از فرمول زیر تبعیت می کند:

اولویت بندی انتخاب رشته سازمان سنجش این است که ابتدا رتبه ها را از بهترین به بدترین مرتب می کند. سپس انتخاب رشته ها را براساس رتبه داوطلبان چک می کند. یعنی مثلا اول انتخاب رشته کسی که رتبه 999 دارد چک می شود و بعد انتخاب رشته کسی که رتبه 1000 شده است. به محض این که در یکی از انتخابها، داوطلب قبول شود، بقیه انتخابهای او در اعلام قبولی رشته ها در شهریور ماه چک نمی شود و فرآیند چک کردن فرم انتخاب رشته در همانجایی که داوطلب قبول شد، متوقف می شود. اگر داوطلب انتخابهای خوب و با کیفیت را در اولویت بندی انتخاب رشته، جزء انتخابهای خود قرار ندهد ممکن است یک انتخاب بدتر را قبول شود. 

بهترین قانون اولویت بندی انتخاب رشته کنکور سراسری این است:

بهتر است از 150 انتخاب، حداقل 40 انتخاب، انتخابهای رویایی باشد که شما حتی شانس قبولی ندارید و شانس قبولی شما در آنها کم احتمال است و شامل رشته هایی با کیفیت و در دانشگاههایی خوب می باشند. سعی کنید 50 انتخاب بعدی خود را انتخابهای با کیفیت خوشبینانه بچینید. انتخاب هایی که اگر خوش شانس باشید در آنها قبول می شوید و 40 انتخاب بعدی خود را انتخابهایی با احتمال بالا و قوی قرار دهید. 20 انتخاب آخر مخصوص انتخابهایی است که صد در صد در آنها قبول هستید که می تواند شامل انتخاب رشته های صرفا با سوابق تحصیلی نیز باشد.

 پس از اینکه 150رشته مشخص شد دیگر برای اولویت بندی از 1 تا 150 تنها به علاقه خود و اولویت مشخص خود توجه کنید مثلا نباید 40 رشته رویای بالا باشد شاید شما یک رشته از سایر انتخاب ها را به تمام 40 رشته رویای انتخاب شده ترجیح دهید پس حتما آن انتخاب باید بالا آن 40 انتخاب رویایی قرار گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *