حاشیه نویسی:

برای دروس زیست ،شیمی ودینی از فضاهای خالی در کتاب استفاده کنید ونکات مهم را در این فضاهای خالی وارد کنید .با نگاه به این نکات یک منبع مرور مناسب قبل از آزمون برایتان فراهم میشود.

 

خلاصه نویسی:

برای خلاصه نویسی باید چه کاری انجام میدهیم؟

به طورکلی هریک از دروس ممکن است نیاز به خلاصه نویسی داشته باشند . بعضی دانش آموزان براین باورند که وقتی به تسلط کامل بریک مبحث رسیدند وتمام تست های آن را بررسی کردند ، باید اقدام به خلاصه نویسی کنند ولی این اور غلط است. وقتی دانش آموز یک مبحث را خواند وبه یک تسلط نسبی  بر مبحث مورد نظر رسید از این مرحله به بعد لازم است از این مبحث برای خود خلاصه داشته باشید.

از خلاصه ای که مینویسید از نمودار ، چارت بندی ، تیتر نویسی ،جدول و…استفاده کنید.

درخلاصه ای که مینویسید از کلیدواژه های اصلی استفاده کنید.همچنین نکات تستی را وارد خلاصه کنید وبرای نکاتی که در آینده به آنها برمیخورید،در خلاصه جای خالی قرار دهید.

 

یادداشت برداری:

به این مهارت جزوه نویسی هم گفته می شود.در کلاس درس علاوه بر جزوه آماده ای که معلم به شما میدهد، از حرفایی که حین درس دادن توسط او بیان می شود، یادداشت برداری کنید .یادداشت برداری اهمیت زیادی دارد وحاوی نکات کلی واساسی است.ازاین یادداشت ها در خلاصه نویسی خود استفاده کرده وآنهارا به خلاصه خود اضافه کنید.

 

فیش نویسی:

یک مهارت دیگر که شبیه به خلاصه نویسی است فیش نویسی نام دارد.برای ثبت حفظیات ادبیات و زبان میتوان از فیش نویسی استفاده کرد.ویژگی اصلی فیش آن است که کوچک وجمع وجور است. درواقع باید فلش کارت هایی را از نکات این دروس برای خودتان تهیه کنید یا از فلش کارت های آماده که در بازار موجود است استفاده کنید ویا به طور مثال لغاتی که در به خاطرسپردن آنها مشکل دارید را با معنی در یک دفترچه با سایز کوچک یادداشت وثبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *