درس اقتصاد در رشته انسانی در زیر گروه های 2 و 4 و 5 اهمیت متوسطی دارد. در زیر گروه 3 این درس از اهمیت بالا تری بر خوردار است. ضریب این درس در زیر گروه 3 برابر با 3 ( و مجموعا 9 ) می باشد. زیر گروه 3 شامل رشته های اقتصاد، مدیریت، بیمه و … می باشد. در صورتی که به این رشته ها علاقه مند هستید باید روش مطالعه اقتصاد برای کنکور را جدی بگیرید.

درس اقتصاد شامل بخش های مفهومی، حفظی و مسائل می باشد که برای بررسی روش مطالعه اقتصاد برای کنکور، باید به تفکیک روش مطالعه این بخش ها را بررسی کنیم.

روش مطالعه بخش های مفهومی اقتصاد برای کنکور

این بخش شامل مباحث کلی کتاب اقتصاد از جمله توزیع و در آمد، عرضه و تقاضا، تورم و … می باشد که جنبه ی تفهیمی و نیاز به درک مطلب دارند. برای پاسخگویی به این دسته از سوالات کنکور انسانی باید بتوانید یک مدل سازی ذهنی از مساله برای خود داشته باشید به عبارت دیگر تشخیص داشته ها و مجهولات در این قبیل سوالات نقش کلیدی را برای رسیدن به جواب درست بازی می کند. پس سعی کنید روی همه مفاهیم با دقت فکر کنید و آن ها را در ذهن خود باز کنید و در نهایت این مفاهیم را به خاطر بسپارید. حل و بررسی سوالات تستی می تواند شما در مفهوم تقویت کند.

روش مطالعه بخش های حفظی اقتصاد  برای کنکور

بخش حفظی کتاب اقتصاد بیش ترین و مهم ترین مطالب را دارد. این مطالب را باید به خوبی مطالعه و نکات و جزئیات ان را استخراج کرد. برای حفظ کردن این مطالب خلاصه برداری و مرور نقش به سزایی را ایفا می کند و نباید از آن غافل شد. همیشه گفته ایم که برای اینکه یک  نتیجه خوب از دروس حفظی بگیرید، باید مرور های زیاد و به موقع دشته باشید.

مرور های به موقع یعنی مرور هایی  که باید طبق منحنی فراموشی باشند. همچنین بهترین زمان برای خلاصه برداری، وقتی است که شما حداقل 2 بار درس را خوانده اید و بعد از آن شروع به نوشتن خلاصه کنید. حتما سعی کنید خلاصه هایی که می نویسید به زبان خودتان باشد و اصلا از کتاب کمک نگیرید تا با این روش هم اطلاعات خودتان را بسنجید و هم داده های ذهنی خود را دسته بندی کنید.

روش مطالعه مسائل  درس اقتصاد برای کنکور

بخش مسائل بیش ترین سوالات را در کنکور سراسری دارد. این بخش از سوالات اقتصاد کنکور انسانی به مسائل اختصاص دارد. موضوعاتی از جمله محاسبه مالیات، استهلاک درآمد ملی، تولید نا خالص ملی و … .

در حل مسائل باید فرمول های مربوط به تمام مباحث را در خاطر داشته باشید. سپس با استفاده از این فرمول ها شما قادر به پاسخگویی به این سوالات خواهید بود. حل تست های آموزشی، تثبیتی، سنجشی و زماندار برای تقویت مهارت تست زنی در این بخش اهمیت زیادی دارد. حتی اگر دیدید در حل این مسائل مشکل دارید، به صورت روتین و روزانه در برنامه درسی خود، حل این مسائل را قرار دهید تا هر روز ذهن شما در گیر مسائل اقتصاد شود. به مرور تاثیر این کار را در توانایی خود برای حل مسئله می بینید.

دو نکته در مطالعه درس اقتصاد برای کنکور

1-اولین نکته ای که می خواهیم بگوییم در رابطه با منبع مطالعه شماست. شما باید یک منبع خوب برای مطالعه درس اقتصاد داشته باشید تا با پیادهکردن روش مطالعه اقتصاد، بتوانید یک نتیجه خوب از مطالعه خود بگیرید.

2- دومین نکته، توجه به بودجه بندی سوالات درس اقتصاد است. اگر جزوه کسانی هستید که فقط میخواهید یک درصد معمولی و قابل قبول در این درس کسب کنید، حتما با توجه به بودجه بندی، درس اقتصاد را مطالعه کنید.

سخن پایانی

امیدوارم توضیحاتی که در رابطه با روش مطالعه اقتصاد، برای کنکور دادیم، برای شما کاربردی باشد و بتوانید به راحتی و با به کار گیری روش درست، در درس اقتصاد به نتیجه برسید. یادتان باشد که درس اقتصاد، از جمله درس هایی است که به راحتی نمی توان با آن ارتباط بر قرار کرد. پس سعی کنید در قدم اول و قبل از شروع، علاقه و حس کنجکاوی خود برای دانستن در رابطه با اقتصاد را فعال کنید تا از مطالعه خود لذت ببرید و در نتیجه از این مطالعه نتیجه بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *